Letecký průkaz soukromého pilota letounů má každý druhý – tedy ne doslova, ale rozhodně nejde o něco neobvyklého. Ale co takhle vrtulník? Pokud si pohráváte s myšlenkou na něco nevšedního, ale letadla vám připadají moc všední, absolvujte příslušný kurz a získejte kvalifikaci PPL(H). Díky ní budete moct pilotovat jednomotorový pístový vrtulník pro soukromé účely. Připravte se však na to, že si budete muset sáhnout hlouběji do kapsy. Výcvik vrtulník je oproti výcviku na soukromého pilota letounů výrazně dražší.

Kvalifikací je celá řada

Dobrá zpráva je, že až letecký výcvik na vrtulník úspěšně dokončíte, budete moct létat společně se svými blízkými. A teď si představte, jak se asi budou tvářit kamarádi, když jim nabídnete, aby se s vámi proletěli ve vrtulníku… Ještě předtím vás však čeká přibližně sto hodin teoretické výuky a 45 hodin létání s instruktorem.

 

 

Kvalifikaci PPL(H) si můžete časem rozšířit o další. Například o oprávnění pro noční lety, případně pro další typy vrtulníků. Pro někoho je průkaz odrazovým můstkem k vysněné profesi komerčního pilota. Možná létání propadnete i vy a nastartujete svou kariéru. Jediným předpokladem je získání několika dodatečných kvalifikací a výcvik obchodního pilota.

Jaké jsou vstupní požadavky?

Letecká škola přijme do praktického výcviku na pilotování vrtulníku každého, kdo v daném kalendářním roce dosáhne věku 16 let. Samostatné lety lze absolvovat až po dosažení této věkové hranice a závěrečnou zkoušku po dosažení 17 let. Další podmínkou je zdravotní způsobilost 2. třídy.

 

 

Nejdříve se ve vrtulníku proleťte

Ale jak vlastně zjistíte, že vás bude pilotování vrtulníku bavit? V prvé řadě byste měli vyzkoušet vyhlídkové lety, v rámci kterých si létání vychutnáte z pozice pasažéra, případně rovnou program s názvem „pilotem na zkoušku“.