Nový den, další rychlá Tesla, konkrétně Tesla S P100D. Výrobce aut ze Silicon Valley uvedl na trh vylepšenou variantu svého nejrychlejšího modelu S P90D – sedan Tesla S P100D s duálním motorem a pohonem na všechny čtyři, který může konkurovat nejsilnějším evropským autům.

S cenou 135700 dolarů bude mít model S P100D nejrychlejší akceleraci ze všech modelů, které kdy Tesla prodávala. Samozřejmým rozhodnutím bylo také vytvořit výkonnější variantu modelu X SUV, jelikož je velmi podobný modelu S. Oba je možné nyní předobjednat. Tesla umožní zákazníkům čekajícím na P90D vyměnit baterii pro P100D za 10 tisíc;  současní majitelé P90D ji mohou vyměnit za 20 tisíc.

Pokud přemýšlíte o tom, proč je pro Teslu tak důležité zvýšení kapacity o 10 kWh, uvědomte si, že Nissan teprve nedávno zavedl baterie s 30 kWh v jejich stárnoucím Leaf EV. Je Tesla S P100D evolucí nebo revolucí? Zde je to, co potřebujete vědět o největších novinkách Tesly.

Je pošetile rychlé.

Skutečně budete potřebovat zrychlit na 100 kilometrů za hodinu za 2,5 sekundy? Pravděpodobně ne, ale je hezké vědět, že můžete. Jestliže je P100D něco jako P90D, očekávejte dechberoucí akceleraci, která je vzrušující.

Pyšní se nejvyšší kapacitou baterie ze všech elektromobilů.

U tradičních, benzínem poháněných aut, obvykle nemá více energie nic společného s delším dojezdem. Ale větší 100 kWh baterie znamená, že model S P100D dosáhne 500 kilometrů na plné nabití. Je to zvýšení o asi 24 kilometrů na jedno nabití oproti modelům S 90D a P90D, a 480 a více kilometrů na nabití je významný milník pro jakýkoliv elektromobil. Podle Muska se nejvyšší kapacita v průmyslu elektromobilů zvyšuje o 8 procent ročně. 10 kWh nárůst mezi P90D a P100D znamená jedenácti procentní nárust, což předčilo Muskův odhad.  (Nebo pro začátek podcenil odhad?)

Vydrží déle, nezávisle na tom, jak ho řídite.

Nejvíce parametrů elektromobilů bledne v porovnání s Teslou a nová Tesla S P100D není výjimkou. Dokonce se zapnutou klimatizací, největšími koly, s nadprůměrnou teplotou a s rychlostí nastavenou na 110 kilometrů za hodinu má mít P100D stále dojezd kolem 400 kilometrů na jedno nabití.

Žádný žert, má autopilota.

Není to první auto s řízením, zrychlováním a zastavováním bez zásahu řidiče. Ale pokud přepnete na mód autopilota má systém téměř plnou kontrolu nad řízením a doveze vás z bodu A do bodu B s použitím pouze jedné kamery a jednoho senzoru (většina ostatních aut vyžaduje více senzorů). Částečně autonomní možnost řízení, kterou rádi vychvalujeme a kritizujeme zůstává volitelnou i u top modelů S a X.

Je extrémě přátelské k dětem.

Má intergraci dětských sedaček a speciální stolek na zadních sedadlech ale pokud máte rádi svoje děti, nevystavujte je zářitkům, když se tiše odrazíte a ujíždíte vysokou rychlostí.

Nyní si můžete předobjednat vlastní.

Před několika měsíci upozornil chytrý uživatel fóra na poruchu ve firmwaru modelu S, který předpovídal možný vzhled modelu P100D. Tesla je známá schováváním velikonočních vajíček ve svém software, ale toto byl podstatný a pravděpodobně neočekávaný nález.

Tesla S P100D